مراجع

مراجع تقلید و سخت گیری در احکام و فروعات دین

انجمن: 

سلام
راستش من خصوصا تو مسئله نمازخوندن نمیتونم به حرف مراجع گوش کنم
ببینید من قبول دارم هرچیزی آدابی داره
نمازخوندن هم آدابی داره
نماز یعنی توجه به خدا
بعد ما اگر تو رکعت فلان شک کنیم نماز باطله
خب چرا باید باطل باشه؟؟؟این همه سخت گیری واسه چیه؟
اینجوری که ما همش توفکریم که فلان کلمه رواشتباه گفتیم یا نه!!

من فکر میکنم این فتواها بیشتر ازاینکه باعث توجه ما بشن باعث دوری ووسواس مامیشن و اونقد توحاشیه میبرنمون که اصل روفراموش میکنیم

من واقعیتش هرچقدرم شک کنم یا اشتباه کنم نه توجه میکنم بهش نه نمازو قط میکنم میگم خداخودش میبخشه خیلی هم اینجوری آرامشم بیشتره.

یااگر خون از بینیت بیاد باچیزی پاکش کن
نمیدونم اندازه ش چقد باشه بنظرم اینا آدمو دیوانه میکنه.
من یمدتی خیلی اهمیت میدادم به اینچیزا وسواسی نشدم بلکه به فتواها گوش دادم که کم ازدیوونه ها نداشتم
دیدم فایده نداره بیشتر باید حواسم به حواشی باشه انگار. از اصل جامیمونم.

آیا آیه یا حدیثی داریم که نوشته باشه به حرف مرجع تقلید گوش بده؟
ما فقط 14معصوم داریم که مطلقا باید ازشون پیروی کنیم که تو قرآن هم اسمشون نیست بلکه نوشته خدا و رسولش
الان هم که رسول نیست
14معصومی هم که احادیث میگن نیستن
پس من نمیتونم یکی دوتای دیگه بهشون اضافه کنم و بگم مطلقا من باید ازاین یا اون تبعیت کنم
دیدم یجایی گفتن که اگر مرجع تقلید نداشته باشی کارات باطله.
مگه از معصومین هستن و حکم ازطرف خدا دارن ؟

ندیدم تو قرآن و احادیث اسمی از مرجع تقلید باشه اگر هست لطفا برام بفرستینش ممنون میشم.

در صورت تضاد بین فتواهای یک مرجع، تکلیف چیست؟

با سلام و احترام

وقتی بین دو حکم یک مرجع تضاد وجود داشته باشد
باید چه کار کنیم؟
مثلا یک جا گفتند رضایت گرفتن از مالک لازم است حتی اگر کار شما مصداق تصرف در ملک نباشد.
یک جا گفتند رضایت گرفتن از مالک لازم است به شرطی که تصرف صدق کند. و اگر تصرف صدق نکند رضایت گرفتن لازم نیست.

حالا تکلیف من چیست؟ باید به کدام یک عمل کنم؟

ضرورت مرجع تقلید

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام به شما و همگی

چندی پیش، در همین انجمن با شخصی محترم، بحثمون شد سر همین مسئله و ایشون گفتن که بدون داشتن مرجع تقلید تمامی اعمال شخص، باطل هست. از همین رو سوالی برام پیش اومد که باید مطرح کنم تا به جواب برسم.
در این انجمن هم مطرح کردم چون فتوا یا استفتا شرعی نمیخوام، بلکه یک بحث عقیدتی میخوام.

(پیش از شروع بحث باید نکته ای بگم: دوستان، اگر میبنین من اینجا از خودم دارم میگم، قصدم این نیست که بگم فقط منم که دارم اینکارو میکنم، بلکه صد در صد هستن بسیار بسیار افراد که منم مشابه اونائم اما خب من الان پرسشگرم و از احوالات خودم آگاهم نه از دیگران، برای همین خودم رو مثال میزنم - این نکته رو گفتم چون ممکنه بعضی ها * فکر کنن این "من" گفتنم از روی غرور و تکبره که در اشتباهن)

سوال اول: توجه بفرمایین، (اصلا منظورم خودم نیست، به طور کلی میپرسم) یک انسان که خوبی کنه، همنوعش رو دوست بداره،سعی کنه دروغ نگه، خدا رو به شیوه ی پیامبر حضرت محمد (ص) نماز بزاره، به طور کلی اعمال شرعی (مثل روزه، غسل و ...) رو انجام بده،سعی کنه متواضع باشه، و خلاصه صفات نیک رو سعی کنه داشته باشه اما، هم یک مرجع تقلید نداشته باشه و هم مجتهد نباشه. چطور ممکنه این شخص تمامی این اعمالش باطل بشه؟ صرفا بر همین مبنی که "چون مرجع تقلید ندارد" اعمالش باطله!؟ چطور میشود خداوند عادل و رحیمی که ما میشناسیم فقط به همین دلیل، تمامی خوبی ها و نیکی های شخص رو نادیده بگیره و بگه باطله؟ چه دلیل عقلانی و یا قرآنی ای بر این موضوع وجود داره؟

شما فرض بفرما، از نظر خداوند همه ی ما انسان هستیم و درجه ایمان و نیک بودنمونه که باعث میشه پیش خدا ارزشمند بشیم. حالا خداوندی که میگه براش ایمان و خوب بودن مهمه، چطور ممکنه خوب و با ایمان بودن یک شخص رو فقط به دلیل اینکه "مرجع تقلید ندارد" نادیده بگیره و بگه اعمالت باطله؟

سوال دوم: حالا شما فرض کنید، (این درباره خودمه) شخصی نخواد که "یک" مرجع تقلید داشته باشه. این شخص دوست داره برای مسائل شرعی و ...، نظر اکثر مراجع رو مطلع بشه (یا با خوندن رساله هاشون یا رفتن به سایتشون یا پرس و جو و خلاصه روش های مختلف) و بعد با تصمیم و عقل خودش بسنجه که کدوم میتونه مناسب باشه و بعد بگه فرض مثال آیت الله فلانی نظر خوبی داره و کاری که من میکنم شبیه گفته ایشونه یا دوست دارم که شبیه ایشون انجام بدم چون به نظرم به حقه.

خب چنین کسی چرا باید اعمالش باطل باشه؟ توجه بفرمایین، این شخص نمیگه "مراجع تقلید کشک تشریف دارن(بنابر تهمتی که شخص محترم به من زدن این جمله رو به کار بردم)" و خودش واسه خودش قرآن و روایات و ... رو تفسیر نمیکنه که بعد بخواد بهشون عمل کنه(تا یک شخصی از راه برسه و انگ گمراه بزنه و بره)، بلکه میگه من عقلا نمی پسندم که فقط به یک مرجع بسنده کنم. بلکه میخوام که نظر اکثریت تا اونجا که بتونم رو ببینم و بعد انتخاب کنم که کدوم بیشتر عقلانی به نظر میرسه.

آیا واقعا از نظر عقلی چنین مسئله ای اشتباهه؟

یک توضیحی و دفاعی درباره ی این نوع طرز تفکر برای شما دارم:

ببینین فرض مثال، نظر یک فیلسوف آلمانی بر یه چیزه، نظر یه فیلسوف فرانسوی بر یه چیز دیگه... و خب صراحتا مکاتب مختلف فلسفی-سیاسی حرف های متنوع و تفکرات مختلفی رو بیان میکنن. حالا شما فکر کن بیاین، با مطالعه ی اکثر آثار، جمع آوریشون و مقایسه ی بین مفاهیم و مطالب مذکور در هر مکتب و ریشه، به یک نتیجه که به نظر شما با جهان بینی و منطق شما یکسو هست برسین. آیا این روش مفید تر هست یا اینکه من بگم پیرو فرض مثال مارکس هستم و بس! هرچی او میگوید حق است.

من واقعا چنین کاری رو در حد محدود ترش انجام دادم و دیدم که با تجمع نظرات فیلسوفان (معاصر بیشتر) به نظراتی میرسیم که سخن حق دارن ! یعنی حتی میتونن در راستای اثبات خدا و مسائل دینی قرار بگیرن. خب چرا وقتی چنین کاری چنین نتیجه ی خوبی میده رو نباید انجام داد؟
برای همینه که من روی اوردم به روش تلفیق. درباره ی مراجع هم به همین شیوه. من فرض مثال مشکل دارم درباره ی فلان موضوع و فکر میکنم که خودم به تنهایی نمیتونم جواب مناسبی بدم یا اصلا برای اینکه بتونم به جواب برسم، نیازمندم که نظر مراجع رو مطلع بشم. در این حالت به جای اینکه بیام ببینم فقط مثلا آیت الله مکارم شیرازی چی گفته، میرم میبینم علاوه بر ایشون بقیه چی گفتن. و بعد نتیجه گیری میکنم از بین گفته هاشون که کدوم صحیحه.

نگاه کنین این دقیقا عین همون کار بقیه هست، بقیه هم حق انتخاب دارن که مرجعی که میخوان رو انتخاب کنن. منم همینکارو میکنم. اما بقیه (بقیه که میگم منظورم همه نیست، منظورم متدین هایی هست که از چنین روشی جلو میرن) به طور مطلق یک شخص رو انتخاب میکنن که همیشه ازش پیروی کنن. اما من برای هر موضوعی که برام علامت سواله، نظر اونی که میخوام رو انتخاب میکنم.

فرض مثال در موقع قنوت فارسی خوندن از نظر این مراجع جایزه:
آیت الله خامنه ای،آیت الله اراکی، آیت الله بهجت، و در همون تایپیک گفتن که آیت الله مظاهری.

و کسانی مثل آیت الله تبریزی، آیت الله خویی، آیت الله سیستانی گفتن که مشکلی نداره اما وظیفه قنوتی به غیر عربی اشکال داره یا ادا نمیشه. در صورتی که من دعاهایم که به فارسی بوده در زمان قنوت (مثال هم زده بودم سه تا که بیشتر از اون رخ داده) به تحقق رسیده. خب این نشون دهنده ی اینه که آیت الله خامنه ای و ایت الله اراکی و آیت الله مظاهری و آیت الله بهجت درست میگفتن.

بعد از طرفی فرض مثال درباره ی نشان دادن چهره ی پیامبر و ائمه در یک بازی رایانه ای از آیت الله خامنه ای استفتا میگیرم. و ایشون بنابر شرایطی میگه صحیحه و مانعی نداره. (درصورتی که ممکنه خیلی ها بگن نه، جایز نیست)

خب چه مانعی داره برای مسائل مختلف به نظرات مراجع مختلف نگاه کنم و اونی که به نظر عقلانی (منظور از عقل، عقلِ شخص هست) میرسه رو انتخاب کنم؟

ممنونم از شما و منتظر پاسختون می مونم.

با فرض امکان تعطیلی حج واجب و یا مستحبی؛ این حق در اختیار کیست؟

انجمن: 

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]با سلام خدمت چشم انتظاران محرم

در تاپیک
[h=1]با وجود حادثه منا، چرا حج واجب را تعطیل نمی کنید؟

بحث خوبی بین کاربران در مورد تعطیل کردن یا تعطیل نکردن حج شکل گرفته است.[/h]هر چند به لحاظ ایات قران(امر خداوند به حضرت ابراهیم بر بانگ دادن مردم به امدن حج ) میشود به اهمیت حج پی برد و اینکه انگار به لحاظ قرانی حج قابل تعطیل کردن نیست
[SPOILER]البته بهتر است کارشناس خودش این ایات مربوط به حضرت ابراهیم و حج را اینجا با ترجمه قرار دهد. زیرا من نقل به مضمون کردم[/SPOILER]

با فرض اینکه بشود حج مستحبی و یا واجب را تعطیل کرد این امکان در اختیار کیست؟؟؟
ایا ولی فقیه باید امر کند؟؟؟
یا اجماع بین مراجع نیاز است؟؟؟
اگر فقط یک مرجعی امر به تعطیلی کند ایا مقلد او باز هم میتواند به حج برود؟؟؟[/][/]

▃ ▄ ▅ ▆ ▇ بیا تحریمشون کنیم، میفهمی؟ ▇ ▆ ▅ ▄ ▃

انجمن: 



ارث فرزند نامشروع

انجمن: 

در جایی خواندم که در بین احکام حقوقی در مورد ارث ظاهرا قانونی وجود دارد که پدر و مادر و فرزند حاصل از زنا هیچ کدام از همدیگر ارث نمی برند و در جایی دیگری نیز بیان شده بود که حکم اسلام است. از طرفی در رساله مرحوم بهجت در حکمی آمده :" مرد و زن زناکار و خویشان آنها از فرزندی که از زنا به دنیا آمده ارث نمی برند،...". که برداشت من از این حکم این است که پدر و مادر و اقوام از این فرزند ارث نمی برند و خود فرزند از این پدر و مادر ارث می برند. که این با قانون موجود درباره ارث در تضاد است. آیا این حکم در مورد ارث ولد زنا در بین همه مراجع یکسان است و یا اختلاف نظر وجود دارد؟

فقه هسته ای

انجمن: 

متن پیام آیت الله جوادی آملی به همایش ملی فقه هسته ای

align: center

یکی از مراجع تقلید در پیام خود به همایش ملی فقه هسته ای آورده است:
دین
دینِ حفظ جامعه
حقوق جامعه و
حیات جامعه است،
دین کشتار نیست؛
مخصوصاً
دین کشتار جمعی نیست.


صبح امروز ـ پنج شنبه اول اسفند ماه ـ دومین روز همایش ملی فقه هسته ای در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.


پیام تصویری «آیت الله جوادی آملی» از مراجع تقلید قم به همایش ملی فقه هسته ای از برنامه های این همایش بود.

ایشان در پیام خود آورده اند:
مجموعه سخنان و ره‎آورد و ره‌توشه‌های انبیا این است
که جهان بر عقل و عدل و صلح و آسایش و رفاه اداره می‌شود؛
بر تخریب, بر کُشتن, مخصوصاً کشتار غیر متعارف مرضیّ هیچ پیامبری نبود.



حکم ولی فقیه از فتوای مراجع بالاتر است


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز ( 92/09/21 ) ر دیدار جمعی از افراد شرکت‌کننده در همایش نسیم بهشتی طرح ولایت اظهار کرد: انحرافات به وجود آمده از دو طریق غلو در مقام و کم‌معرفتی و بی‌ادبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به الوهیت مسیح از یک تعارف شروع شد و بیان می‌کردند خداوند به شکل معجزه‌آسایی حضرت مسیح (ع) را به حضرت مریم (س) داده است و به تدریج در اعتقادات آنها خداوند به عنوان پدر حضرت مسیح (ع) نفوذ کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان داشت: حتی درباره اهل بیت (ع) از جمله حضرت علی(ع) نیز این تعارفات وجود داشت تا جایی که بیان می‌کردند آن حضرت خداست و مقام الوهیت برای وی قائل بودند بنابراین در مقام غلو به تخریب مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه پس از هزار و 400 سال؛ اعتقاد به توحید و نبوت جزو عقاید ریشه‌ای ماست گفت: در زمینه رشد معرفت باید راه میانه انتخاب شود و باید در نظر داشت این‌گونه معرفت‌ها تنها با خواندن کتاب نیست بلکه باید دل را از آلودگی‌ها و گناهان پاک کرد.

مصباح‌یزدی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند عنوان داشت: این مطلب به عنوان نص صریح قرآن ذکر شده است و خداوند بیان کرده که خیال نکنید که شهدا مرده هستند و به آنها مرده نگویید بنابراین بدون تردید در مورد ائمه اطهار (ع) نیز چنین موضوعی صادق است.

وی خاطرنشان کرد: همه اعتقاد داریم که ائمه اطهار (ع) زنده‌اند ولی باید در رفتار و گفتار خود این موضوع را تصدیق کنیم و در زیارت‌ها این امر را نشان دهیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان داشت: کسانی که توفیق تشرف به کربلا برای مراسم عزاداری را پیدا می‌کنند در گام نخست برای بزرگداشت سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شوند و در حقیقت صاحب عزا وجود ولی عصر (عج) است و هر قدمی که برمی‌دارند مورد توجه ایشان است.

وی تاکید کرد: باید موقعیت امام حی را نسبت به جامعه آگاه باشیم زیرا ایشان فرموده‌اند که ما از شما غافل نیستیم و شما را فراموش نمی‌کنیم و برای مشکلات شما دعا کرده و در گناهان برایتان استغفار می‌کنیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: اگر در این زمینه توجه کنید، توجه امام بیشتر می‌شود و اگر غفلت کنید ضربه می‌خورید.

وی با بیان اینکه موقعیت کنونی در زمینه اجتماعی و سیاسی ممتاز است گفت: اگر کربلا بودیم موقعیت ممتازی بود و قابل مقایسه با هیچ امتیاز دیگری نیست و همه آرزو می‌کنیم که در عاشورا در کربلا بودیم و امام حسین (ع) را یاری می‌کردیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این ارتباط امروز نیز قابل برقرار کردن است افزود: امام حسین (ع) مسلم را به کوفه فرستاد و مردم موظف بودند که با مسلم بیعت کنند و بیعت کردن با وی با بیعت با سیدالشهدا (ع) تفاوتی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) از هزار و 400 سال پیش برای امروز ولی فقیه را به عنوان نماینده فرستاده و بیعت با او با بیعت با امام حسین (ع) فرقی ندارد زیرا نماینده اوست و معتقدیم نسبت ولی فقیه در این عصر مانند نسبت حضرت مسلم و سید الشهدا (ع) است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی عنوان داشت: بیعت با او مانند بیعت با مسلم است و اطاعت از او در حکم اطاعت از سید الشهدا(ع) است و کل یوم عاشورا به این معناست که امروز نیز می‌توانید ثواب عاشورا را داشته باشید.

وی یادآور شد: در این زمینه می‌لنگیم و در بیان شعار «جانم فدای رهبر» مشکلی نداریم ولی در عمل و اطاعت باید این میزان بررسی شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تاکید کرد:‌ باید بدانیم ولی فقیه نماینده امام است و اطاعت از او مانند اطاعت از امام است.

وی عنوان داشت: در طول این 30 و اندی سال نمی‌توانیم بگوییم ولی فقیه اشتباه کرده است و حتی اگر فرضا اشتباه کرد، شما باید به وظیفه خود عمل کنید.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: حکم ولی فقیه از فتوای مراجع بالاتر است زیرا فتوای هیچ مرجعی برای مرجع دیگری حجت نیست ولی اگر ولی فقیه حکمی صادر کرد همه مراجع باید اطاعت کنند و حق نقض حکم را ندارند.

وی تاکید کرد: باید امروز سعی کنیم خط رهبر را درست بشناسیم و نص کلامی که از ایشان صادر می‌شود تحریف نکنیم زیرا اطاعت از وی مانند اطاعت از امام زمان (عج) بر ما واجب است باید خوب بفهمیم و برای دیگران تفهیم کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه بسیاری از افراد که برای ولی فقیه یقه چاک می‌زدند ولی در عمل ضعیف بودند و هر چه دلشان بخواهد حکم ولی فقیه خوب است ولی خلاف دلخواهشان اشتباه است که نباید این‌طوری باشد.

وی با تاکید بر دقت در انتخاب انگیزه برای انجام کارها گفت: در انجام امور باید انگیزه خدایی را رعایت کنیم و اگر انگیزه‌های فردی، اقلیمی، قومی با این امور مخلوط شود کار مشکل می‌شود.

::❤:: نرم افزارهای تلفن همراه (رساله مراجع) ::❤:: زندگینامه و رساله 14 مرجع

زندگینامه و رساله 14 مرجع

عناوين اصلي كتاب شامل:

1- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ محمد تقي بهجت (ره )؛
2- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ ميرزاجواد آقا تبريزي (ره )؛
3- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج سيد روح الله موسوي خميني (ره)؛
4- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ سيد صادق حسيني شيرازي (دام ظله )؛
5- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج سيّد على حسينى خامنه‌اى (دام ظله )؛
6- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ سيد علي حسيني سيستاني (دام ظله )؛
7- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج سيد محمود حسيني شاهرودي (مدظلّه)؛
8- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج سيد محمد صادق روحاني (مدظلّه)؛
9- ‌ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ شيخ علي صافي گلپايگاني (دام ظله )؛
10- ‌ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ شيخ حسين مظاهري (دام ظله )؛
11- ‌ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ شيخ حسين نوري همداني (دام ظله )؛
12- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج شيخ وحيد خراساني (مدظلّه)؛
13- ‌ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ ناصرمكارم شيرازي (دام ظله )؛
14- ح‍ض‍رت‌ آیت الله العظمی‌ آق‍اي‌ ح‍اج‌ عبد الكريم موسوي اردبيلي(دام ظله )


دریافت فایل حجم: 6165 kB

دریافت فایل حجم: 6676 kB

دریافت فایل حجم: 49861 kB

منبع : قائمیه اصفهان


نرم افزار جديد و ويژه اسک دين ღ.•*♥*•.ღنرم افزار احکام روانشناختیღ.•*♥*•.ღ

به نام خدا
با سلام و عرض ادب
ضمن تبريك حلول ماه ربيع الاول و آرزوي قبولي عزاداري هاي تمامي دوستان بزرگوار
در دو ماه محرم و صفر
برخود لازم مي دانم پس از رونمايي از نرم افزار احكام روانشناختي ، از زحمات و تلاشهاي پيگيري تمامي كساني كه در تهيه اين نرم افزار مساعدت نمودند تشكر ويژه داشته باشم .
ابتدا از جناب زارع مدير محترم سايت كه در پيگيري ها و ايجاد هماهنگي هاي لازم همچون هميشه لطف داشتند و راهنمايي ها يشان همواره و بويژه در اين نرم افزار بسيار راهگشا بود.
از جناب حامي براي تهيه مطالب و طرح سوالات ، ارائه ابتدايي محتوا و نيز پيگيري هاي ايشان .
تشكر ويژه از کارشناس احکام با آیدی نور براي مستند سازي مطالب و محتوا كه الحق و الانصاف كاري بسيار سخت و وقت گير بود و از تلاش مجدانه ايشان براي تسريع در اين امر .
از جناب مهدي كه زحمات ايشان در تهيه اين نرم افزار چند برابر نرم افزار هاي ديگر شد و با وجود مزاحمتهاي مكرر ما جهت تغيير محتوا ، با سعه صدر و با سرعت عمل بالا قبول زحمت فرمودند .
و از جناب گل ليلا براي زحماتي كه همواره در تهيه نرم افزارها و من جمله نرم افزار روانشناختي متحمل شدند .
براي تمامي سروران بزرگوارم از درگاه خداوند منان موفقيت و سربلندي مسالت دارم .
اجر همه با رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم . ان شاءالله